^Back To Top
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

SFbBox by debt consolidation

Tinklaraščiai

Erasmus+

Dabar naršo

Svetainėje lankosi 50 svečių ir nėra prisijungusių narių

Suaugusiųjų mokymas

Pamokų laikas

1.   8.00 - 8.45      (pertr. 10 min.)

2.   8.55 - 9.40      (pertr. 20 min.)

3.   10.00 - 10.45  (pertr. 10 min.)

4.   10.55 - 11.40  (pertr. 30 min.)

5.   12.10 - 12.55  (pertr. 10 min.)

6.   13.05- 13.50  (pertr. 10 min.)

7.   14.00 - 14.45  (pertr. 10 min.)

8.   14.55 - 15.40

PAMOKŲ LAIKO GRAFIKAS
SUAUGUSIŲJŲ KLASĖSE

Tvarkaraščiai ir grafikai

II-IV klasių pamokų tvarkaraštis

Suaugusiųjų klasių tvarkaraštis

Neformaliojo ugdymo tvarkaraštis

Konsultacijos

Ugdymo proceso trukmė

„JoMo“

Profesinės raidos seminaras „Coding and Robotics - The Future is Now! “

Gegužės 4 vidurdienį mes, dvi informacinių technologijų mokytojos iš Lietuvos, atvykome į Vilniaus oro uostą ir ruošėmės kelionei: 4 valandų skrydis į Madridą, dar kelios valandos Madrido oro uoste ir vėl poros valandų skrydis į Portugaliją.  Tik vėlų gegužės 4 -osios vakarą pasiekiame Portą. Valandžiukė kelionės Porto metro ir mes jau miesto centre – sutemose ieškome rezervuoto viešbučio. Kelionė gerokai išvargino, todėl labai apsidžiaugėme greitai suradusios viešbutį ir apsinakvojusios jame.

Gegužės 5 dieną po pusryčių išvykstame pasižvalgyti po Portą ir jo apylinkes, aplankome Fatimą – juk turime kelias laisvas valandas iki seminaro pradžios, reikia laiką produktyviai išnaudoti, pasistengiant kuo daugiau  pamatyti, apžiūrėti. Po pietų autobusu jau skubame į Bragą. Registracijos formalumai viešbutyje, kelios atokvėpio minutės ir mūsų jau laukia seminaro atidarymo sesija.

Seminaro dalyvius pasveikina João Carlos Sousa, Portugalijos švietimo ministerijos atstovas (Head of Department for Projects Directorate General of Educational), Maria João Gomes -  Minho universiteto IT kompetencijų centro koordinatorius ir Bragos savivaldybės meras. Švietimo ministerijos atstovas išsakė lūkestį, kad tikisi, jog mokytojai paliks Portugaliją kur kas turtingesni. Kompetencijų centro direktorius minėjo, jog tik IT specialistai supranta, kad reikia IT mokyti vaikus. Ir svarbu ne technologijos, bet ką padarysime su technologijos. Mūsų mokytojai dažniausia yra 20 amžiaus žmonės, o mokiniai mokyklose jau 21 amžiaus žmonės. Vaikai randa technologijas visur savo aplinkoje išėję iš mokyklos. Ir tai mokytojams didelis iššūkis. Meras kalbėjo, jog kai po 3 dienų išvyksite, dalelė Jūsų liks Portugalijoje, taip pat kažką išsivešite savo širdyse. Pranešėjas palinkėjo grįžus sukurti 21 amžiaus klasę savo aplinkoje, savo kultūroje.

Plenarinėje sesijoje pranešimą skaitė Rute Baptista. Prelegentė kalbėjo, jog mes statome ateitį ant savo  praeities patirties su tuo, ką  turime dabar, su viltimis ateičiai. Kas yra Jūsų rankose,- klausė kalbėtoja ir čia pat atsakė, - kas jūs esate, ką jūs turite, ką jūs galite daryti? Visa tai mus veda į ateitį. Kodėl eTwinning?, - klausė toliau Ruta Baptista, - Mes turime technologijomis grįstą pasaulį, pasaulį, priklausomą nuo medijų, reikalaujančią jaunimo kultūrą. Ko mes turėtume mokyti šitame kontekste? Juk mes turime keisti, pritaikyti, prisitaikyti, atsinaujinti? Ką etwinning turi daryti su kodavimu ir robotika? Koks etwinning ir kodavimo bei robotikos santykis? Į visus šiuos klausimus bandė atsakyti prelegentė.

Po plenarinės sesijos mūsų laukė gardi vakarienė ir staigmena: turėjome atlikti  grupinio darbo užduotį - susipažinti su stalo kaimynais ir parengti stalo grupės pristatymą. Labai gera buvo ieškoti savo vietos prie stalo ir surasti Lietuvos trispalvę šalia savo vardo. Puikiai padirbėjome atlikdami grupinį darbą.

Gegužės 6 dienos rytą papusryčiavę ir darbingai nusiteikę skubėjome klausyti plenarinių pranešimų. O jų būta tikrai įdomių. Pirmasis pranešimas: „Mokytojai 21 amžiuje, Marion Haga. Prelengentė kvietė pamąstyti, su kokiais iššūkiais susiduria mokytojai, kokie ateina į mokyklas mokiniai, kokias problemas  jie atsineša į mokyklas. Mūsų visuomenė skatina daryti geriau, gauti geriau. Keičiasi visuomenės narių vaidmenys. Kaip tai veikia mokytojo darbą, mokytojo, mokinio ir tėvų tarpusavio santykį? Kaip mokytojui gyventi, dirbti smarkiai besikeičiančioje visuomenėje? Kokių dalykų mokyti, kokius įgūdžius lavinti, kaip įspėti, ko reikia/reikės mokiniams?

„Nacionalinė kodavimo programa Estijoje“ – programavimo mokymo pasiekimais Estijoje dalijosi Mari Liis Peets  ir Ingrid Maadvere. 2012 metais sukurta ProgeTiger programa (http://www.hitsa.ee/it-education/educational-programmes/progetiger), skirta programavimo mokymui stiprinti. Programos tikslas – mokyti vaikus programuoti jau pradinėje mokykloje. Atlikti pilotiniai projektai keliose mokyklose, vesti mokytojų mokymai. 2014 m HITSA  programą ProgeTiger  išplėtojo į platesnę technologinio ugdymo programą. Programos Proge Tiger veiklos yra skirtos priešmokykliniam, pradiniam, ir profesiniam ugdymui ir švietimui. Kuriama mokymo medžiaga bei mokymo scenarijai (http://progetiiger.ee/oppematerjalid

http://estmarx.pri.ee/progetiiger, http://scratchime.weebly.com/, http://progekodu.weebly.com/http://progeipad.weebly.com/, https://www.smore.com/d24m-javascript), vedami mokymai mokytojams, organizuojamos veiklos internetu (kodavimo, robotikos, 3D dizaino, https://youtu.be/33GZPgY7j8U)

Programa Proge Tiger teikia paramą technologiniams priemonėms (robotams, elektroniniams įrankiams, mikrokontroleriams, 3D dizaino programoms, 3D spausdintuvams ir kt.).

Proge Tiger taip pat rūpinasi sklaida (organizuoja HITSA technologijų dienas, seminarus, konferencijas, mokymus ir kt. http://bit.ly/1WWpI6y)

Proge Tiger biudžetas 2016 m - 500 000 €. Programoje dalyvauja apie 720 mokytojų, 140 ugdymo įstaigų gavo technologinę paramą, 70 procentų mokyklų įrauktos į programos veiklą.

Programos vadovas pagrįstai didžiuojasi rezultatais:

http://www.hitsa.ee/en

Posters: http://padlet.com/wall/6bprogemine

Example: http://labs.codecademy.com/BahX/10#:workspace

Video: http://youtu.be/AVrUJQIviW8

Techologijų panaudojimo lentelė pagal klases.

 1.b 1.c

Drape

2.b 2.c

Kodu GameLab

3.b 3.c

Kodu GameLab, iPAD (Daisy the Dino, Cargo-Bot jne)

4.b

MSW Logo, iPAD (Scratch Jr jne)

 

afterschool activities for 1.-4. (5)

5.b 6.b

Scratch

7.b 7.c

Lego Mindstorm, Arduino (video1, video 2)

8.b 8.c 9.b 9.c

Javascript, other projects

10.b 10.d

HTML, Javascript

Antroji dalis plenarinių pranešimų buvo skirta dalijimuisi gerąja mokymo ir mokymosi patirtimi: Miguela Fernandes skaitė pranešimą apie mobiliuosius įrenginius švietime ir mobilių įrenginių šaltinius. Miguela Fernandes kvietė keliauti nuo Mindstorm iki Brainstorm. Jose Soares bandė įtikinti, jog robotai padeda. Paulo Torcato kalbėjo apie mokomąją robotiką kaip mokymosi strategiją.

Po pietų seminaro dalyviai išsiskirstė į darbo grupes, o jų buvo net 7:

Scratch Jr ( pristatė Pille Kaisel ir Mari Tõnisson, skirta 6-10 metų mokiniams)

Scratch ( pristatė Dag Rune Kvittem, skirta 11 -16 metų mokiniams)

3D Design and Printing (Argo Ilves  ir Artur Coelho, skirta 11 – 16 metų vaikams)

Meet Edison/Ozbot (Mari Liis Peets, Triinu Grossmann ir Jaanus Paasoja, skirta 6 - 10 metų mokiniams)

Makey Makey (Maria Malozjomov ir Petri Asperk, skirta 6 – 10 metų mokiniams)

Tynker (Kairi Mustjatse ir Kristi Rahn, skirta 6 – 10 metų mokiniams )

App Inventor (Marco Neves, skirta 11- 16 metų mokiniams)

LearntoMode (Carl Myrlan, skirta 11 -16 metų mokinimas)

Lego Mindstorm (Paulo Torcato, skirta 11 - 16 metų mokiniams).

Pirmiausia pasirinkau grupę Lego Mindstorm. Mokėmės konstruoti Lego Mindstorm robotukus, programavome jų judėjimą, sprendėmė įvairius uždavinius su sensoriais. 4 valandos darbo grupėje prabėgo labai greitai: daug naujų patirčių, daug netikėtumų, gerų emocijų.

Gegužės 6 dienos pavakarę išvykome į ekskursiją po Bragą. Deja, oro sąlygos buvo nepalankios: visa kelionės laiką ne lijo, o pliaupė, visur aplink tvyrojo sodrus rūkas, už 10 metrų beveik nieko nebuvo įmanoma įžiūrėti ar nufotografuoti. Aplankėme garsiausias Bragos šventoves ir skubėjome vakarieniauti į Abadia D’Este restoraną. Čia mūsų laukė tradiciniai  ir patys gardžiausi portugalų valgiai, gražus medicinos mokyklos studenčių ansambliuko pasirodymas ir daug bendravimo, dalijimosi. Ypač daug teko bendrauti su portugalais – juk jų šiame seminare buvo daugiausiai. Klausiausi ir klausiausi pasakojimų apie portugalų gyvenimo būdą, istoriją, mėgstamus patiekalus, jaunimo problemas, Fatimą... Ir pati pasakojau: portugalus domino mūsų istorija, mūsų gamta, pragyvenimo, nedarbo problemos. Vėlų penktadienio vakarą grįžome autobusu į viešbutį.

Šeštadienį pasirinkau dvi darbo grupes: App Inventor ir Makey Makey. App Invertor grupėje mokėmės kurti nesudėtingas programas Android mobiliesiems įrenginiams.

Makey makey grupėje bandėme morkas, braškes, saldainius paversti pianino ar klaviatūros klavišais: jungėme elektros srovės kontrolerius su krokodilais prie elektros šaltinio ir stebėjome, kaip mumyse teka elektra, kaip ji teka bananuose, braškėse, morkose, kūrėme žaismingas programėles.

Po sočių pietų prasidėjo plenarinė sesija – jos metu buvo paaiškinta, kaip kursime grupinį projektą: eTwinning Kits Proposals. Po sesijos išsiskirstėme į pasirinktas grupes. Pasirinkau Robotikos grupę.

Mūsų sukurtas projektas – „Robotai scenoje“ (Robots on stage), nuoroda: https://groups.etwinning.net/20648/materials/files

Aplankas: PROJECT KITS - UPLOAD HERE

Failas: KIT_Robot_PDW.docx

(Visą seminaro medžiaga, o ir mūsų sukurtas projektas patalpinti grupėje „Coding and Robotics - The Future is Now!“ svetainėje www.etwinning.net).

Projektus pristatėme plenarinėje sesijoje, visų jų failai patalpinti seminaro grupėje. Atėjo atsisveikinimo akimirka: seminaro uždarymo sesijoje buvo apibendrinta seminaro veikla, buvome visi apdovanoti maloniomis etwinning dovanėlėmis.

Paskutinės nuotraukos atminčiai su naujais bičiuliais, atsveikinimo vakarienė ir truputis nakties poilsio.

Aušo sekmadienio rytas, o mes skubėjome į Porto oro uostą: kelios valandos skrydžio iki Londono, visa diena laukimo Londone ir skrydis namolio.

Laima Gaižutienė

Braga, Portugalija, 2016-05-05 —2016-05-08

Skaitmeninių „Vyturio“ knygų biblioteka

Copyright © 2013. Email Marketing Rights Reserved.


Facebook