^Back To Top

Dabar naršo

Svetainėje lankosi 55 svečiai ir nėra prisijungusių narių

Suaugusiųjų mokymas

1.   8.00 - 8.45      (pertr. 10 min.)

2.   8.55 - 9.40      (pertr. 20 min.)

3.   10.00 - 10.45  (pertr. 10 min.)

4.   10.55 - 11.40  (pertr. 30 min.)

5.   12.10 - 12.55  (pertr. 10 min.)

6.   13.05- 13.50  (pertr. 10 min.)

7.   14.00 - 14.45  (pertr. 10 min.)

8.   14.55 - 15.40

Ugdymo proceso trukmė

„JoMo“

Edukacinė kelionė į Varšuvą

Gruodžio 19 dienos ankstų rytą I ir II klasių gimnazistai kartu su mokytojais V. Padriezu, D. Bridžiumi, A. Vaitkumi, O Kluodiene autobusu patraukėme į Lenkijos sostinę Varšuvą.

Pirmos edukacinės dienos tikslas buvo aplankyti Koperniko muziejų, įsikūrusį Varšuvoje, ant Vyslos upės kranto. Pirmiausia ėjome į planetariumą. Likau labai nustebusi, kai pamačiau tokią didelę planetariumui skirtą salę. Buvo įdomu klausytis ir stebėti reiškinius, kurie vyksta kosmose. Toliau patraukėme į Koperniko mokslo centrą. Šį muziejų geriau vadinti laboratorija. Čia nėra gidų. Prie kiekvieno eksponato kabo tik instrukcija, kurią pažinti turėjome patys - ragaudami, liesdami, klausydamiesi. Tik pradėjus ekskursiją po muziejų, akis patraukė nuolatos svyruojantis rutulys – Fuko švytuoklė (ji įrodo, kad Žemė sukasi). Ilgai neužsibuvę pasukome ten, kur įvairios metalo konstrukcijos sujungtos su vandens aparatu. Pirmame aukšte apžiūrėjome daug su fizika ir biologija susijusių eksponatų. Didelį įspūdį paliko arfa. Įdomiausia tai, kad vietoj stygų - lazeriniai spinduliai. Liečiant juos girdisi intrumento skambesys. Užklydome kambarį, kuriame viskas atrodo pakrypę į šoną. Antrame aukšte išmėginome žemės drebėjimo zoną, bandėme gelbėti skęstantį povandeninį laivą. Matėme susidarantį viesulą. Patys palietę, apčiuopėme tik švelniai pro pirštus srūvantį orą. „Kopernike“ visko buvo tiek daug - žaidimai, robotai, elektros reiškiniai. Net nežinau, ar viską pamačiau. Tačiau galiu drąsiai sakyti: čia verta apsilankyti ir patirti daug įdomaus.

Antrą ekskursijos dieną pirmiausia nuvykome į Varšuvos žydų getą, į būtent tą vietą, kur vyko žydų naikinimas. Akis patraukė modernios technologijos, kurios padėjo geriau suprasti itin skaudų istorijos tarpsnį. Daug įdomaus išgirdome iš gidės ir mūsų mokytojo D. Bridžiaus pasakojimo. Pasirodo, abiejuose Vyslos upės krantuose išsidėsčiusi Varšuva iki Antrojo pasaulinio karo buvo ne tik lenkų, bet ir žydų kultūrinis bei ekonominis centras. 1942-ųjų liepą naciai pradėjo Varšuvos geto likvidaciją. Per du „akcijos“ mėnesius 254 tūkstančiai žydų – vaikų, moterų ir vyrų – buvo išvežti į mirties stovyklą Treblinką.  Varšuvos getas, pradėjęs veikti 1940 m., buvo didžiausias iš vokiečių įsteigtų getų. Jis buvo atskirtas nuo likusios miesto dalies išmūrijus trijų metrų aukščio saugomą sieną bei išvedžiojus jos viršumi spygliuotą vielą. Iki 1941-ųjų pabaigos getas dar galėjo gauti paramą iš vienos Niujorke įsikūrusios Amerikos žydų organizacijos, vėliau parama buvo uždrausta. Gyvenimo sąlygos perkrautame ir izoliuotame gete buvo siaubingos, žmonės žūdavo kas dien. Net ir po kelių Varšuvos sukilimų sukilėliai nesugebėjo pasipriešinti naciams. Vėliau naciai nutarė geto gyventojus naikinti fiziškai. Per du mėnesius iš geto į Treblinką buvo išvežta ir dujų kamerose nužudyta apie 254 tūkst.žydų. Galiausiai po ilgų naikinimų, liko tik 7,5tūkst.žydų.

Aplankę žydų muziejų, kelionę tęsėme po Varšuvos senamiestį. Itin didingai atrodė Karalių rūmai. Ypač iš vidaus, kai apžvalginėje ekskursijoje pamatėme karalių kambarius, svetaines... Viskas labai puošnu, prabangu. Vaikščiodami senamiesčiu, atkreipėme dėmesį į Žygimanto III Vazos paminklą, Šv.Jono katedrą, Kiuri sieną, A.Mickevičiaus statulą,  paminklą Poniatovskiui, Šv.Kryžiaus bažnyčią su Šopeno širdim sienoj ir dar kitų svarbių vietų.

Manau, kad kelionė į Varšuvą buvo išties naudinga. Pirmą kartą galėjome patys pamatyti įvairius mokslinius objektus, pagilinome žinias apie Lenkijos sostinę Varšuvą bei daugiau sužinojome apie dramatišką žydų likimą. Ačiū gimnazijos direktoriui Valentinui Padriezui ir kitiems mokytojams, surengusiems tokią puikią edukacinę išvyką.

Vizgaitytė Indrė, IIb

Skaitmeninių „Vyturio“ knygų biblioteka

Copyright © 2013. Email Marketing Rights Reserved.